دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 آبان 1401 - 14:14
حجت‌الاسلام حسینی عنوان کرد؛

 دشمن‌شناسی و بصیرت‌افزایی با مفاهیم نهج‌البلاغه

 دشمن‌شناسی و بصیرت‌افزایی با مفاهیم نهج‌البلاغه
امام جمعه کاشان اظهار کرد: آشنایی با مفاهیم نهج البلاغه موجب دشمن‌شناسی و بصیرت افزایی می‌شود.
کد خبر : 811426

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از کاشان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدسعید حسینی نماینده، ولی فقیه و امام جمعه کاشان در مراسم اختتامیه جشن حافظان مجازی قرآن با تشکر از مربیان و تمام کسانی که در مسیر ترویج قرآن و نهج البلاعه تلاش می‌کنند با بیان خاطره‌ای از حضرت امام (ره) گفت: سال ۱۳۴۲ حضرت امام دستگیر و زندانی می‌شود و در سال ۱۳۴۳ تبعید می‌شوند، در فاصله زمانی بین آزاد شدن از زندان تا تبعید امام ره به خاطر سخنرانی بر علیه قانون کاپیتولاسیون، یکی از علمای کاشان خدمت حضرت امام رسیده و امام در گلایه‌ای از مردم کاشان می‌فرمایند، در زمان غربت آیت الله سید ابوالقاسم کاشانی به خاطر اختلافی که انگلیسی‌های ملعون بین مصدق و آیت الله کاشانی ایجاد کردند بسیاری شهر‌های کشور در حمایت از ایت الله کاشانی شعار می‌دادند، اما در شهر کاشان طرفدار او نبودند.

امام جمعه کاشان افزود: اگر امروز از من سوال کنند چرا این حمایت و طرفداری از آیت الله کاشانی در شهر کاشان انجام نگرفت در جواب می‌گویم، چون در منازل کاشانی‌ها کتاب نهج البلاغه وجود نداشت. وی با تشکر از مسئول و مربیان طرح حفظ نهج البلاغه به نوجوانان اظهار کرد: سعی کنید نوجوانان حافظ حکمت‌های نهج البلاغه را برای بصیرت دهی برای سایر دانش آموزان و نوجوانان در مدارس روایت کنند.

امام جمعه کاشان گفت: اگر کسی با نهج البلاغه امیرالمومنین علیه السلام آشنا شد، دشمن شناس می‌شود و دشمن نخواهد توانست به راحتی او را فریب دهد؛ بنابراین یک گام بلند برای بصیرت افزایی برای مردم جهان، ایران و منطقه کاشان را آشنایی با مفاهیم نهج البلاغه می‌دانم.

گفتنی است این همایش به همت موسسه حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام کاشان و همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان در تالار غیاث الدین جمشید کاشانی این دانشگاه برگزار شد و با تقدیم لوح و هدایایی از ۵۰ حافظ کل قرآن و نهج البلاغه که طی یکسال اخیر و بویژه به صورت مجازی در دوران شیوع ویروس کرونا موفق به این مهم شده بودند تجلیل شد. موسسه بین‌المللی امیر المومنین علیه السلام کاشان به سرپرستی حجه الاسلام و المسلمین مجتبی حسن زاده با بیش از ۲۰ سال قدمت در قرآن آموزی بیش از پنجاه هزار نفر اقدام نموده است و با برپایی دعای کمیل هفتگی، زیارت ناحیه مقدسه در روزعصر عاشورا، خطبه فدکیه در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علی‌ها، دعای عرفه، اعتکاف جوانان و مراسم احیای شب‌های قدر و حضور شکوهمندانه با برنامه‌های فرهنگی عظیم در راهپیمایی بزرگ اربعین، ۲۲ بهمن و... به خوبی نقش آفرینی کرده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته